Projekt „ Euroregionalne Centrum Informacji – partnerstwo z Obwodem Kaliningradzkim”
¬ród³o finansowania:
Projekt dofinansowany w konkursie : WSPÓ£PRACA W DZIEDZINIE DYPLOMACJI PUBLICZNEJ 2013 przez Departament Dyplomacji Publicznej i Kulturalnej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP
Czas realizacji: od 01 czerwca 2013 do 30 listopada 2013
Ogólny cel projektu : zintensyfikowanie rzeczywistej i trwa³ej wspó³pracy trans granicznej miêdzy interesariuszami z terenu Euroregionu Ba³tyk (tj. z terenu województw Pomorskiego oraz Warmiñsko-Mazurskiego RP oraz Obwodu Kaliningradzkiego FR).
Pod pojêciem „intensyfikacja” mamy na my¶li zwiêkszenie ilo¶ci wspó³pracuj±cych organizacji/instytucji, podniesienie jako¶ci (na poziom wspó³pracy sieciowej) ju¿ istniej±cych kontaktów, rozszerzenie kontaktów transgranicznych na inne grupy (np. dziennikarzy i publicystów). Pod pojêciem trwa³ej wspó³pracy mamy na my¶li ograniczenie zjawiska „akcyjno¶ci” wspó³pracy, zwiêkszenie liczby samorz±dów opieraj±cych siê w kontaktach z partnerami rosyjskimi na wspólnie wypracowanych strategiach i realnych programach.
Bezpo¶redni cel projektu : zbudowanie podstaw wspólnej przestrzeni informacyjnej – wyspecjalizowanego „transgranicznego” portalu informacyjnego, wypromowanie go w ¶rodowiskach sieciowym rosyjskim i polskim; uzyskanie du¿ej rozpoznawalno¶ci portalu szczególnie w regionach przygranicznych (Pomorze, Warmia-Mazury oraz Obwód Kaliningradzki)
Grupa docelowa jest bardzo szeroka z uwagi na charakter instrumentu i formê dzia³ania portalu. S± to przede wszystkim lokalne grupy opiniotwórcze, samorz±dy trzech regionów przygranicznych (partnerzy rosyjscy maj± techniczne i prawne mo¿liwo¶ci bezpo¶redniego kontaktu z tymi samorz±dami rosyjskimi, media lokalne i mieszkañcy regionów przygranicznych
Dzia³ania w projekcie:
1.Wspólna przestrzeñ informacyjna
Przekszta³cenie strony Stowarzyszenia w portal informacyjny w jêzyku polskim i czê¶ciowo w jêzyku rosyjskim (z techniczn± mo¿liwo¶ci rozszerzenia o inne jêzyki w przysz³o¶ci). Strona ta powinna staæ siê interaktywnym systemem informacyjnym, wykorzystywanym w celu uproszczenia i rozszerzenia wspó³pracy miêdzy ró¿nymi podmiotami z terenu województw Pomorskiego, Warmiñsko-Mazurskiego oraz Obwodu Kaliningradzkiego. Zarazem mo¿liwo¶ci korzystania z tego ¼ród³a informacji dostêpne bêd± równie¿ poza obszarem celowym. Odbiorcami powinny staæ siê zarówno administracja (organy samorz±dowe, organizacje im podleg³e) , organizacje pozarz±dowe, biznes, instytucje edukacyjne i naukowe oraz inne osoby prywatne i prawne, które interesuj± siê tematyk± przygranicza.
2. Promocja i pozycjonowanie portalu Promocja w¶ród potencjalnych odbiorców i u¿ytkowników – docelowo w momencie zamkniêcia projektu portal powinien osi±gn±æ ok. 3000 wej¶æ miesiêcznie. Od momentu uruchomienia Portalu niezbêdne bêdzie sukcesywne nape³nianie tre¶ci± poszczególnych dzia³ów i promocja po³±czona z pozycjonowaniem.
3. Bezpo¶rednia praca z odbiorc± i u¿ytkownikiem portalu
Z uwagi, ¿e najwiêksze zainteresowanie zwykle dotyczy potencjalnych partnerstw (ju¿ nie w oparciu o samorz±dowe Umowy czy Listy intencyjne, lecz partnerstw projektowych) jedno z wa¿nych dzia³añ dotyczyæ bêdzie organizacji dwóch bezpo¶rednich spotkañ interesariuszy – samorz±dowców, biznesu, sektora pozarz±dowego. Planowane s± dwa tematyczne spotkania (po jednym na terenie Polski oraz obwodu kaliningradzkiego) 2 dni ka¿de (1 nocleg go¶ci); Spotkania tego typu nie powinny byæ realizowane w formie zwyk³ych konferencji, proponujemy zastosowanie metody „open-space”, która jest dro¿sza, lecz znacznie skuteczniejsza. Polega ona na okre¶leniu jednego, wspólnego problemu (dla ca³ej grupy) i aktywnej pracy wszystkich uczestników spotkania nad jego rozwi±zaniem. St±d konieczno¶æ wcze¶niejszego okre¶lenia tematyki spotkañ (nie mog± to byæ tradycyjne do tej pory wizyty burmistrzów, merów, radnych, polegaj±ce na zwiedzaniu miast i wys³uchaniu kilku referatów).
Grudzieñ 2024 | ||||||
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |